آموزش ثبت نام در ChatGPT برای کاربران ایرانی

Monday، ۲۹ Aabaan ۱۴۰۲

همانطور که میدانید ChatGPT یک چت ربات است که از هوش مصنوعی (AI) برای ایجاد گفتگوی مکالمه محور، با انسان استفاده می کند. این ربات میتواند به سؤالات انسان پاسخ دهد و محتوای نوشتاری مختلفی از جمله مقاله‌، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، کدهای برنامه نویسی و یا ایمیل‌ تولید کند .

تولید کننده ChatGPT شرکت OpenAI یک شرکت تحقیقاتی هوش مصنوعی است.

این شرکت ChatGPT را در نوامبر 2022 ایجاد و راه‌اندازی کرد. OpenAI توسط چندین سرمایه‌گذار حمایت می‌شود که مایکروسافت یکی از آنهاست.

آخرین ورژن از این ابزار که اخیرا معرفی شده ChatGPT4 است. GPT-4 می تواند کارهای پیچیده تری را در مقایسه با مدل های قبلی انجام دهد، مانند توصیف عکس ها، ایجاد زیرنویس برای تصاویر و ایجاد پاسخ های دقیق تر تا 25000 کلمه.

در سوال پرسیدن از ChatGP4 هیچ حدودیتی وجود ندارد و از آنجایی که یک ربات گفتگوی مکالمه محور است، کاربران می توانند در باره موضوعات خود اطلاعات بیشتری را درخواست کنند.

برای استفاده از ChatGPT باید در سایت آن ثبت نام کنید اما با توجه به اینکه ثبت نام در این سایت نیاز به یک شماره برای دریافت پیامک دارد و متاسفانه این سایت به کشور ایران خدمات نمیدهد باید از شماره مجازی استفاده کنید.

سایت https://openai.com/ اغلب با ترافیک بسیار بالایی مواجه است ، بنابراین ممکن است در حین ثبت نام از دسترس خارج شود به همین علت و باتوجه به محدودیت زمانی برای استفاده از شماره مجازی اگر میخواهید در سایت ثبت نام کنید ، اول کارهای ابتدایی ثبت نام در سایت را انجام دهید و در زمان ثبت شماره اقدام به تهیه شماره مجازی کنید.

برای ثبت نام در سایت openAI وارد سایت https://openai.com/ شوید و از گوشه بالای سمت راست روی Log in کلیک کنید

در این مرحله از شما یک ایمیل درخواست میشود ایمیل خود را وارد کرده و روی گزینه Continue کلیک کنید . در این بخش یک پسورد برای خودتان انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید (پسورد باید حداقل 8 کارکتر و دارای حروف بزرگ و کوچک باشد )

در این مرحله نام و نام خانوادگی را وارد کنید سپس به ایمیل خود مراجعه و پیامی که از سوی چت جی پی تی ارسال شده است را تائید کنید.

حالا باید شماره را وارد کنید تا فرایند احراز هویت انجام شود. بعد از وارد کردن شماره و دریافت کد تایید و ورود آن در سایت OpenAI ثبت نام شما تکمیل شده و میتوانید از ChatGPT استفاده کنید.

برای دریافت شماره میتوانید از سایت نامبرلند استفاده کنید. البته برای این کار باید از طریق سامانه شاپرک مبلغ کمی بپردازید.

برای دریافت شماره مجازی وارد سایت numberland شوید و از گوشه بالا سمت چپ نسبت به ثبت نام در سایت اقدام نمایید.

بعد از ثبت نام، در سمت راست سایت ، انواع سرویس ها مانند تلگرام واتساپ و غیره را مشاهده میکنید. از این لیست Open AI را انتخاب کنید.

با انتخاب Open AI لیستی از کشورهای مختلف به همراه مبلغ شماره برای شما نمایش داده میشود. هیچ فرقی بین کشور ها وجود ندارد بنابراین شما میتوانید ارزانترین کشور را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب و انجام مراحل پرداخت وجه، شماره مجازی برای شما نمایش داده میشود. دقت کنید که برای استفاده از این شماره فقط 20 دقیقه فرصت دارید و در صورت استفاده نکردن و عدم دریافت کد تایید این شماره منقضی و وجه پرداخت شده به حساب شما عودت میشود.

وقتی که شماره تولید شده را در OpenAI وارد میکنید کد تایید را از سایت نامبرلند (مانند شکل بالا) دریافت کرده ودر در سایت OpenAI وارد کنید