برای خوش فرم شدن از برنامه های تناسب اندام مجهز به هوش مصنوعی استفاده کنید

Saturday، ۲۹ Mehr ۱۴۰۲

خیلی از افراد به دلیل وقت و هزینه زیاد ترجیح میدهند در خانه و با یک اپلیکیشن مناسب به انجام تمرینات ورزشی بپردازند اما با وجود برنامه های بسیار زیاد تناسب اندام و تمرینی که در بازار موجود است، دانستن اینکه کدام یک برای شما بهترین نتیجه را در بر خواهد داشت دشوار است.

بر همین اساس موج جدیدی از اپلیکیشن‌های تناسب اندام که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده می‌کنند، هم به انتخاب های شما افزوده شده است

اپلیکیشن های ورزشی مجهز به هوش مصنوعی ، برنامه‌های تمرینی شخصی‌سازی شده‌ای را بر اساس وضعیت بدن و نیازتان در اختیار شما قرار میدهند . اساساً مانند این است که یک مربی شخصی در دستانتان داشته باشید .

بنابراین اگر می‌خواهید تمرینات خود را به صورت حرفه ای و هوشمندانه تر انجام دهید ، برنامه‌های مجهز به هوش مصنوعی را امتحان کنید.

1- Freeletics

این برنامه با استفاده از قدرت هوش مصنوعی می تواند یک برنامه تمرینی شخصی برای شما بسازد

Freeletics موارد استفاده زیادی در حوزه تناسب اندام دارد. این برنامه به طور کلی به دو بخش تقسیم می شود: بخش انجمن و بخش مربی.

بخش انجمن عمدتاً در مورد چالش‌هایی که در بین کاربران برنامه از محبوبیت بیشتری برخوردار است میباشد.

بخش "مربی" جایی است که تمرینات در آنجا انجام می شود، این بخش دارای تنوع زیادی است که گروه های مختلف عضلانی را هدف قرار می دهد. برخی از این تمرینات دارای اسامی الهام گرفته شده از اساطیر یونان هستند، مانند پرسفون، پرومتئوس، آتنا و مورفیوس.

همچنین تمرینات مبتنی بر هایپرتروفی (یک اصطلاح تخصصی برای افزایش سایز عضلات است ) وجود دارد که گروه های عضلانی خاصی را هدف قرار میدهد.

تعداد زیادی از تمرینات این برنامه نیازی به تجهیزات ندارند، با این حال برنامه یک بخش جدا برای تمرین با تجهیزات هم دارد. این تمرینات دارای کتل بل، دمبل، نوارهای مقاومتی و غلتک های فوم هستند.

این برنامه همچنین دارای ویژگی ردیابی گام است که آن را برای اندازه گیری مسافت در هنگام دویدن و پیاده روی هم کاربردی میکند. به طور کلی، Freeletics یک گزینه عالی برای علاقه مندان به تناسب اندام است که به دنبال رویکردی چند جانبه برای رسیدن به اهداف خود هستند.

دانلود نسخه اندروید Freeletics

2- Fitbod

Fitbod از یک الگوریتم آموزشی همراه با هوش مصنوعی برای ایجاد تمرین مناسب برای شما استفاده می کند. تنها کاری که در این برنامه باید انجام دهید این است که داده های تمرین معمولی خود را وارد کنید. برخی از این داده ها شامل آمار مربوط به بدن ، اهداف تناسب اندام، محل تمرین، تعداد دفعاتی که می خواهید ورزش کنید است.

بر اساس این جزئیات، نرم افزار تمرین های شما را آماده میکند!

قبل از اینکه وارد شوید، می‌توانید پیش‌نمایش هر تمرین ار ببینید و تکرارها و وزنه ها را ویرایش کنید یا تعداد ست ها را اضافه کنید. فیت‌باد عمدتاً بر تمرینات قدرتی تمرکز دارد،که باید این موضوع را در استفاده از این برنامه مد نظر قرار دهید.

در این برنامه کاربران باید اطلاعاتی مانند اینکه در باشگاه یا در خانه و بدون تجهیزات تمرین می‌کنند را وارد کنند. این برنامه تا آنجا پیش می‌رود که از شما میخواهد تمام تجهیزاتی را که می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید علامت بزنید تا از هوش مصنوعی در ایجاد جامع‌ترین برنامه تمرینی ممکن استفاده کنید.

جدا از ایجاد بهینه ترین برنامه تمرینی، Fitbod دستورالعمل هایی در مورد نحوه انجام تمرینات مختلف دارد. همچنین به عنوان گزارشگر تمرینی عمل می کند تا به شما کمک کند پیشرفت خود را ردیابی کنید.

دانلود نسخه اندورید Fitbod

3-Aaptiv

اگر میخواهید برای یک مسابقه آماده شوید ، قدرت خود را افزایش دهید یا مقداری وزن کم کنید، Aaptiv برنامه تناسب اندام مجهز به هوش مصنوعی برای شما مناسب است. Aaptiv یک برنامه صوتی و تصویری جامع است که تمام اطلاعات شما را می گیرد و مانند سایر برنامه ها، هدفش ساختن موثرترین تمرینات متناسب با بدن شماست.

پس از اتمام هر تمرین، Aaptiv از شما چند سوال می پرسد، مانند اینکه آیا سطح سختی و مربی را دوست دارید یا خیر. این سوالات به برنامه کمک می کند تا نظر شما را در مورد تمرینی که انجام دادید بداند ، بنابراین می تواند تمرین بعدی شما را طوری تنظیم کند که بهتر با وضعیت شما مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این، حتی می توانید یک عادت روزانه سالم را انتخاب کنید که Aaptiv به شما کمک می کند به آن پایبند باشید، مانند نوشیدن آب بیشتر یا مدیتیشن به مدت پنج دقیقه در روز.

این برنامه تمرین و ورزش از جمله یوگا، تمرین قدرتی و دویدن را ارائه می دهد. افرادی که باردار هستند نیز می توانند از آن بهره مند شوند، زیرا برنامه ای برای خانم های باردار در این برنامه وجود دارد.

اساسا، Aaptiv بر تحرک تمرکز می کند. هدف آن کمک به مردم برای تحرک بیشتر است.

دانلود نسخه اندروید Aaptiv

جمع بندی

به یاد داشته باشید در هنگام استفاده از این برنامه ها استراحت کافی و تغذیه مناسب را حتما در نظر بگیرید.

بسیاری از اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی دارای برنامه های تمرینی مفیدی هستند ، اما فراموش نکنید که تغذیه جزء ضروری تناسب اندام است.

همچنین برخی از برنامه های انجام تمرینات ورزشی مبتنی بر هوش مصنوعی برای شما توصیه‌هایی را هم ارائه میکنند که اگر در مورد چیزی که یک پلتفرم مجهز به هوش مصنوعی پیشنهاد می کند مطمئن نیستید، به خصوص در رابطه با سلامتی خود، حتما با یک متخصص مشورت کنید یا در مورد آن جستجو کنید.