این برنامه ، بی‌ سر و صدا از صفحه‌ نمایش گوشی شما عکس میگیرد.

Monday، ۱ Aabaan ۱۴۰۲

حتما شما هم پیام های هشدار پلیس فتا را جهت عدم کلیک روی لینک پیامک های مشکوک دریافت کرده اید. این لینک ها شما را برای پرکردن اطلاعات شخصی یا دانلود کردن یک بدافزار ترقیب میکنند

SpyNote آخرین و جدیدترین نمونه بدافزاری است که قصد دارد شما را تحت کنترل درآورد و اطلاعات حساس شما را به سرقت ببرد.

شرکت امنیت سایبری F-Secure در این باره میگوید ، SpyNote یک نرم افزار جاسوسی است و از طریق پیام های smishing (پیامک های جعلی) در تلفن همراه منتشر می شود. پیام های متنی ، قربانیان را فریب می دهند تا برنامه را دانلود کنند.

هنگامی که بعد از دانلود ، این برنامه برای اولین بار راه اندازی می شود، اجازه BIND_ACCESSIBILITY_SERVICE را می خواهد و هنگامی که این اجازه داده شد، بدافزار چندین مجوز حیاتی اضافی را به صورت خودکار تأیید می کند.

این برنامه همچنین سعی می‌کند خود را پنهان کند و در لانچر برنامه دیده نمی‌شود. حتی در صفحه Recents هم نمایش داده نمی شود.

SpyNote برای انجام ماموریت خود دو سرویس را در گوشی اجرا می کند. این سرویس ها را نه توسط سیستم اندروید و نه توسط قربانی نمی توان به راحتی خاموش کرد .

هدف اصلی SpyNote این است که تا جایی که ممکن است داده ها را از تلفن قربانی بدزدد و آن را به رایانه مهاجم بازگرداند.

SpyNote می تواند تماس های تلفنی دریافتی را ضبط کرده و آنها را برای توسعه دهندگان خود ارسال کند. همچنین قادر به گرفتن اسکرین شات از صفحه نمایش و ارسال آن است.

حتی می تواند آنچه را که در تلفن خود تایپ می کنید ضبط کند، به این ترتیب می تواند رمز های اکانت ها و رمز بازگشایی قفل صفحه شما را بدزدد.

تنها یک راه برای خلاص شدن از شر SpyNote وجود دارد!

بر خلاف اکثر بدافزار ها که با پاک کردن آن از گوشی میتوان از شر آن خلاص شد، برنامه SpyNote به سادگی قابل حذف شدن نیست. از آنجایی که این یک برنامه مخفی است، نمی توان آن را پیدا کرد و حذف کرد. حذف آن از طریق تنظیمات نیز امکان پذیر نیست، زیرا هر زمان که کاربر از طریق تنظیمات به قسمت برنامه ها برود، برنامه ، صفحه منو را می بندد.

تنها راهی که کسی می تواند از شر SpyNote خلاص شود این است که دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کند و تمام اطلاعات خود را از تلفن پاک کند.

در همین راستا کارشناسان به دارندگان گوشی های اندوریدی توصیه میکنند اولا از کلیک روی هرگونه لینک پیامک های مشکوک و غیر رسمی خودداری کنند و علاوه بر آن برای دانلود و بروز رسانی نرم افزار های مورد نیاز خود حتما از اپ استورهای رسمی استفاده کنند.